Rabu, September 19, 2012

DAPAT

 
APA yang awak telah usaha dan berikan dengan jujur serta ikhlas sebelumnya, itulah yang akhirnya yang awak akan kembali dapat. 

Tidak pedulilah apa yang orang lain buat dan telah lakukan dengan pelbagai cara terhadap  diri anda. Bertahan dan percayalah. Bahawa yang memberikan awak rezeki atau sesuatu, bukan siapa mereka yang berlagak seolah dialah yang maha berkuasa. Bukan mereka atau sesiapa yang bernama sesama manusia seperti diri awak. Bukan. 

Jadi, teruslah berjalan, teruslah berusaha,  teruslah berkarya dan kalau perlu berlari, berlarilah sekuat hatimu dengan seni dan sasteramu. 

Tanpa perlu terlalu ambil peduli segala apa yang selain itu, yang dengan sengaja didatang serta diperlakukan oleh orang lain yang  hendak memayahkan perjalananmu. 

Selagi awak tetap tabah dan tidak patah semangat sehingga memilih mundur, percayalah, awak akhirnya pasti akan berjaya.

Tetapi kalau awak sendiri memilih untuk tidak mahu percaya dan berasa dengan memilih tunduk serta mundur itu lebih membahagiakan awak,  itu bukan masalah saya. Pilihlah. Itu hidup awak, bukan hidup saya. Pilihlah apa yang awak suka dan inginkan. Pilihlah. Suka hati awaklah.

September 19, 2012


Tiada ulasan: