Rabu, Jun 19, 2013

SOMBONG


TIDAK mengapa kalau tiada apa gerakan lagi di dalam hati saya untuk mengirim ke awak. Ini bukan soal lagi mengenai selera atau kesesuaian yang perlu saya patuhi. Dalam usia begini saya sudah memilih untuk menulis apa yang saya suka sahaja dan bukan kerana hendak penuhi kehendak orang-orang seperti awak supaya diterima dan disiar.

Itu zaman yang sudah lama berlalu atau hanya buat mereka yang kurang percaya dengan diri sendiri.

Dengan kesombongan yang awak berikan itu, demikianlah saya membalas dan menjawab. Saya peduli apa kalau awak, misalkanlah, pakai gelaran jenderalkah, sifukah, mentorkah. Peduli apa. Itu awak punya pasallah. 

Saya menulis kerana mahu meraikan diri sendiri. Cuma itu. Mana saya ambil peduli awak suka atau tidak. Awak hendak siar atau tolak. Pun awak punya sukalah. Tugas saya menulis sudah selesai. 

Kalau sampai ke tahap hendak mengikut-ikut apa yang awak hendak, minta maaflah.

Tidak mengapa kalau saya tidak kaya dan karya saya tidak menjadi best seller.

Minta maaflah.

Jun 19, 2013
 

Tiada ulasan: