Ahad, Februari 21, 2010

BERDIKIT

WALAU terdengkut-dengkut dan berulang-kali menggunakan teknik anjakan ulang, kumasukkan semula senarai pembaca yang memasukkan blogku sebagai  rangkaian di dalam blog mereka.

Memang agak meletihkan melakukannya. Namun aku cuba untuk tidak mudah dikalahkan oleh apa pun.

PEJUANG
AKU memang tidak pernah berasa diriku sebagai pejuang atau sebahagian dari mereka.  

Dalam keadaan hidup yang semakin jelas dan nyata siapa petualang dan siapa penjilat ini, aku memang semakin memilih untuk bersendiri. Tidak peduli kalau sedikit menjauhi mewah selagi tidak sampai menggadai maruah.

Maruah? 

Memang di mana-mana orang bercakap mengenainya.
Tetapi maruah yang mana dan siapa?

Februari 21, 2010

2 ulasan:

Rusdi Abd Rahman berkata...

Sdra. Marsli,
Diri ini tetap membaca dan berkunjung ke blog ini; sempat bersalam dengan Sdra. sebentar cuma dalam keramaian orang ketika di Rumah PENA pada 14/2/10.

MARSLI N.O berkata...

Sdr Rusdi: Mohon maaf sebab saya selalu linglung di acara demikian. Mohon maaf kalau saya seperti melupakan nama dan wajah Sdr.