Jumaat, Julai 01, 2011

PENDERHAKA BERTERIMA KASIH

TEMAN dan pembaca yang budiman: Terima kasih kerana sudi membaca dan membeli PENDERHAKA. Selamat berkongsi pengalaman resah seorang anak Melayu di negeri tercintanya sendiri yang kian tidak ingin menjadi dirinya sendiri. PENDERHAKA adalah sebuah catatan gelisah yang terbias dari realiti dan imaginasi seorang pengarang yang ingin memilih jalurnya sendiri.
Jauh sekali berniat melagak dan menyombong diri. Menulis  PENDERHAKA adalah proses melihat ke dalam diri sendiri: buruk baik dan jujur tidaknya diri. Kerana sesuatu yang mesti terus dan tetap dipertahankan.  Sesuatu yang tidak dijual di mall atau pasarbesar moden. Sesuatu yang abstrak, yang tidak dapat disentuh, tetapi sangat bermakna bagi sebuah jiwa dan maruah.
Terima kasih buat pembaca dan teman budiamn yang sudi membeli dan menikmati PENDERHAKA. Tanpa kalian, apalah makna dan erti sebuah PENDERHAKA. Sebuah PENDERHAKA adalah dugaan menelusuri pengalaman kejiwaan melalui cara yang lain: merenung dan berfikir mencari tanda di sebalik lambang, makna di sebalik permukaan.
Walau segala seperti tidak jelas. Namun ada yang sebenarnya sudah terlalu jelas di permukaan realiti.
Baca dan hayatilah dengan teliti. Semoga menjadi cermin ibarat buat diri sendiri dan PENDERHAKA tidak ingin berlagak bagaikan nabi atau wali. Jauh sama sekali untuk menghukum dan apa lagi mencaci.
Teman dan pembaca budiman yang sudah dan akan membeli, terima kasih atas segala sudi yang tidak berbelah bagi. Kerana kalianlah PENDERHAKA menjadi bererti.
Julai I, 2011

Tiada ulasan: