Sabtu, April 14, 2012

MENULIS ITU SUNYI YANG BAHAGIA


SAYA telan segala rasa pahit di tengah gelisah dan sunyi itu. Saya memilih untuk bersunyi dan merenung di dunia sendiri.  Maaf. Ini urusan dan persoalan yang sangat peribadi. Saya tidak peduli anda mengacuhkannya atau tidak. Itu urusan anda. Titik.

Menulis adalah mengubat rasa lara dan kebahagiaan sekaligus.  Inilah dunia yang meminta banyak tetapi memberi sedikit. Jika tanpa kekuatan jiwa, segalanya hanyalah debu  dan angan-angan kosong yang terapung dan kemudian hilang diterbangkan taufan hiruk-pikuk dunia.

Saya ingin menghindar dari kebisingan dan kembali ke dunia saya yang sunyi. Merenung dan melihat diri sendiri. Merenung dan merenung. Untuk larut ke dalam dunia yang lebih sunyi. Dengan gelisah yang semakin tajam menghiris.

Tetapi saya bahagia.

April 14, 2012 

Tiada ulasan: