Jumaat, April 13, 2012

PEMBACA


SETELAH menulis dan menyatakan  apa yang ingin saya katakan dan nyatakan, saya tidak punya kuasa untuk meminta dan memaksa sesiapa sebagai pembaca karya saya menerima dan percaya.

Biarlah mereka sebagai pembaca meklaksanakan tugasnya sebagai pembaca dan saya ingin kembali ke dunia milik saya untuk berfikir dan kembali menulis menurut cara,  gaya, kehendak serta keinginan saya sendiri.

Saya memang memilih dunia yang selalu lain dan ingin menyatakan sesuatu dengan suara berontak serta melawan menurut cara dan gaya saya juga.

Tidak mengapa tidak menjadi popular atau tidak diterima. Kerana saya percaya di antara seribu yang menolak, akan tetap juga ada meski 10 penerima.

Untuk apa berkata dan menuliskan sesuatu buat mereka yang sejak mula sudah menutup pintu hati dan jiwanya?

Biarkan mereka yang bergelar pembaca memilih dan mencari dunia membacanya sendiri.

Seperti juga biarkan saya terus di dunia sunyi dan gelisah saya ini.

April 13, 2012

Tiada ulasan: