Jumaat, Mac 06, 2015

KETIKA DINIHARI

TERJAGA lagi di dini pagi hari ini. Saya meneruskan renung dan fikir.

Terima kasih Tuhan yang berbaik hati menjagakan kembali saya dari nyenyak dan nikmat tidur. Menggerakkan hati dan jiwa saya untuk terus mengenang dan selalu mengingati-Nya.

Juga, kerana telah memisahkan saya dari mimpi yang bagaikan nyata, namun memang ternyata selepas jaga, hanyalah mimpi yang kosong dan sia-sia.

Saya tahu dan sedar, sungguh saya manusia yang terlalu asyik dan leka kepada nikmat dan seronok dunia.
Tuhan, mohon maafkan saya dan saya mohon, tolong tetapkan hati saya agar tidak lagi tergoda untuk berpaling ke arah yang lain.
Tuhan, hanya kepada Mu yang maha segala, tempat saya memohon dan meminta pertolongan.

Mac 6, 2015

@MARSLI NO kini adalah penulis lepas dan sepenuh masa yang sering berpergian ke mana-mana secara bersendirian, demi untuk merangsangkan daya kreatif dan kreativitinya. Beliau bisa dihubungi lewat email marslino@yahoo.com

Tiada ulasan: