Rabu, Jun 15, 2011

PENDERHAKA MERAKAMKAN TERIMA KASIH


SEGALANYA dengan  izin serta limpahan kurnia Allah yang melorong segala ruang serta peluang. Dia jugalah yang  telah membukakan hati banyak orang dan pihak untuk membantu sehingga PENDERHAKA yang diusung dan dijaja sekian lama, akhirnya terbit sebagai bentuknya sebuah buku yang sah.

Kisahnya bermula dengan Bengkel Pemantapan Karya dan Pembinaan Judul yang dianjurkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka Wilayah Timur di Cameron Highland pada 9 - 11 Ogos, 2007.  

Acara yang berlangsung di hotel Star Regency, Brinchang, Cameron Highland itu menampilkan para tokoh akademik dan sastera selaku penceramah. Mereka adalah nama besar di bidang masing-masing:  Prof. Dato' Dr. Salleh Yaapar, Dr. Rahimah Abd Hamid, Prof. Dr. Rahman Shaari, Norhisham Mustapha dan Tuan Shariff Putera.

Dari Kiri: Mahanie, Hajjah Nor Akmal, Indah Hairani, Dr. Norhayati, Puan Ariza; dan Dr. Rahimah
Sumber Foto: Dr. Norhayati Ab Rahman
Rakaman ucapan terima kasih kepada: Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka Wilayah Timur ketika itu bersama pasukannya,  Tuan Haji Mohamad Yussop bin Ishak; Puan Ariza Ismail selaku editor yang memastikan penerbitan PENDERHAKA  sampai jaya; pembaca pertama naskah yang dikemukakan untuk penilaian projek, Dr. Rahimah Abd Hamid; pelukis dan pereka cover PENDERHAKA  daripada DAWAMA; sejumlah kawan-kawan yang tega berdebat dan berbual hingga santak ke pagi di sepanjang acara bengkel itu;  Saudara Sharrul Rizal Hashim dan  Saudara Asri; Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Terengganu; Mahanie Sulong; Dr. Norhayati; Wikunila MS;  Shariff Putera; Wan Ahmad Ismail; Husna Nazri; Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka Wilayah Timur kini, Saudara Azmi Ibrahim, kerana  segala sokongan moral dan bantuannya juga  sama mendorong penulis  agar tidak mudah patah semangat; petugas dan pengurusan Kedai Buku Ibzanis, Kuala Terengganu yang menguruskan penjualan novel PENDERHAKA dengan jayanya; dan jurutaip naskhah dari versi mesin taip ke versi komputer, Amir Hamzah dan Asrul Sani.  

Ucapan terima kasih juga tidak dilupakan kepada siapa sahaja yang sudi membeli dan membaca PENDERHAKA, kerana tanpa sokongan dan bantuan mereka juga, kehadiran PENDERHAKA tidak akan bererti apa-apa.

Nota Kaki
Para pembaca dan peminat budiman silakan membuat pesanan pembelian ke email marslino@yahoo.com dengan menyatakan jumlah pesanan, nomor telefon pemesan dan alamat pos pemesan.

Untuk pesanan dan pembelian segera, sila masukkan jumlah harga buku yang dipesan ke akaun Maybank atas nama RAMLI SELAMAT dengan nombor akaun 1060 1681 4831 dan maklumkan maklumat pembeli serta alamatnya untuk kiriman pesanan ke email marslino@yahoo.com

Jun 15, 2011
 

Tiada ulasan: