Ahad, April 26, 2015

MALAM HUJAN & OKSIMORON

HAMPIR kurang lebih 26 tahun, selepas sajak "Negeri Ini, Anak" pada tahun 1989, saya tak menyertai sebarang sayembara penulisan secara rasmi. 

Tahun 2014, entah didorong semangat apa, saya menggagahkan diri agar dapat sama menyertai Sayembara Penulisan 2 anjuran ITBM-Pena-BH. Saya menyertainya dengan kumpulan MALAM HUJAN & OKSIMORON yang memuatkan 52 sajak saya yang dibahagikan kepada dua bahagian, iaitu Malam Hujan dan Oksimoron.

Syukur. Pengumuman pada petang 21 April, 2015 di kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri Malaysia menyatakan kumpulan sajak saya itu antara yang meraih hadiah saguhati bernilai RM 2000. 

Saya bersyukur dan mengucapkan terima kasih. Kepada Tuhan. Juga ucapan terima kasih saya kerana doamu keluarga, kekasih dan tidak lupa juga,  kawan kawan saya yang baik dan terlalu berbudi.

April 26, 2015

Tiada ulasan: